ninette.reismee.nl

Random day

Vanmorgen begonnen met ontbijt om 7.30! Omdat ik lekker vroeg in bed lig elke avond (doodmoe) ben ik elke ochtend rond 0600 wakker. Je hoort dan alle vogels zo hard! Na het ontbijt is het weer tijd om de dieren te voeren. Hierna gingen we gras hoppers (of hoe wij ze thuis noemen sprinkhanen) vangen!! De netten waarmee we ze horen te vangen zitten vol met gaten en die krengen weten zo snel de uitgang te vinden dat vangen echt moeilijk is. Maar toen ik steeds meer de goede techniek te pakken kreeg ging het steeds beter en ging ik er de lol wel van inzien. Het weer was deze ochtend ook super lekker en dan is het niet zo erg om wat sprinkhanen te vangen. Ik had er uiteindelijk zo'n 25! Best knap want de meeste hadden er op hun eerste dag 2! Misschien moet ik een carrière switch gaan overwegen en grashoppers gaan vangen ;)! Ik heb denk hooguit een uur in de zon gelopen en m'n schouders waren meteen verbrand. Gelukkig heb je hier heel veel aloë Vera planten dus daar heb ik er een paar van gepakt en de volgende dag was het weg. Toch handig de natuur :).

De middag begon het weer keihard te regenen en te onweren. Na de lunch weer de dieren gevoerd en hierna weer snel naar binnen vanwege de keiharde regen. Omdat het werk buiten nu onmogelijk is ben ik samen met Jess het verblijf van de night monkey's gaan schoonmaken. Daarna even naar m'n kamer omdat ik doodmoe was en er toch even niks te doen was tot 16.00uur. Toen begon ik een beetje te twijfelen of ik wel de goede keuze gemaakt had om hier 7 weken te blijven en ik wel iets anders had verwacht van het werken hier. Maar ik probeerde positief te blijven en toen ik de andere vrijwilligers sprak dachten we eigenlijk allemaal het zelfde.

De stroom valt continu uit omdat het regent en het kan hier zo enorm donker zijn. Na 18.30 heb je echt je zaklamp nodig want je ziet echt helemaal niks!!! Gelukkig is mijn roommate super gezellig en hebben we deze avond echt enorm gelachen. Vooral om de mensen die hier wonen of vrijwilligerswerk doen. Talana is hier een vrouw die hier woont en zij volgt het appel pindakaas dieet. Zij denkt dat het gezond is om een appel en minstens een halve pot pindakaas erop te doen. Uuuh oké! Daarnaast hebben we hier Margot en zij is veganist. Toen er werd gevraagd aan haar hoe ze veganist is geworden vertelde ze dat ze op een dag een hele mooie grote rode tomaat voor haar lag en ze deze niet kon aansnijden. Ze hoorde hem huilen en schreeuwen en kon het niet opbrengen deze op te eten. Tot de dag van vandaag heb ik geen idee wat er met de tomaat is gebeurd maar Jess en ik hebben ons kapot gelachen. Nou vanavond weer lekker op tijd het bedje in. Ohja, de dochter van de eigenaar maakt continu hele rare dieren geluiden. Het lijkt wel of ze niet helemaal goed snik is.

Reacties

Reacties

Ineke

7 weken daar blijven is denk ik lang genoeg. Als ik zo lees wat voor mensen daan wonen worden ze allemaal "koekoek"

Jennifer

Wuhahaha ninette ik vind het zo leuk om dit te lezen!!
Meis geniet ervan! Geniet van elk moment...ook de momenten dat je dode dieren moet opruimen en verrot fruit aanraakt. Enjoy the moment schat want voor je het weet ben je terug en is het voorbij. You deserved it!!

Marijke

Hoi Ninette, wat leuk om je verhalen te lezen. Ik vind het zo stoer dat je dit doet . Fijn dat je zoveel lol hebt met je roommate . Geniet vooral van die momenten ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active