ninette.reismee.nl

Hwange

Hallo allemaal,

Sinds (woensdag 6 april) ben ik aangekomen in Hwange. Een super mooie plek met uitzicht op het National Park. Er is hier een water drinkplaats en heb al verschillende dieren gezien zoals; zebra's, verschillende antilopen, bavianen en deze morgen (vrijdag 8 april) een cheetah of een panter. Helaas te ver weg om op de foto te zetten. Donderdag ben ik op een korte safari geweest. De gids was erg aardig en maakte veel grapjes. Als we leeuwen tegen zouden komen zou hij er alles aandoen zodat ik deze mee naar huis kon nemen alleen dan wel via mijn fotocamara ;). Helaas niet zoveel dieren gezien maar wel veel andere leuke weetjes te weten gekomen. Je hebt hier bepaalde zaden van bomen die je kan gebruiken als lavendel parfum en ik heb een olifanten slaapplek gezien. Toen ik tegen de klok van 18.15 weer terug was van de safari had ik niet zo'n trek en ben ik lekker op mijn kamer tv gaan kijken. Twintig minuten later werd er aan mijn deur geklopt en kwam er iemand langs met de menukaart haha. Ik wist niet wat me overkwam. De mensen hier zijn echt super aardig en doen er alles aan om je een goede tijd te geven. Helaas is het vandaag best bewolkt met een hardere wind dan normaal dus vind ik het iets te koud om bij het zwembad te liggen in mijn bikini. Het is hier nu rond de 24 graden maar ik ben de 35 gewend hahaha. Luxe probleempje ;)! Zal straks wennen worden als ik terug ben in Nederland. Helaas werd het eind van de middag steeds slechter en ben ik lekker gaan relaxen op mijn kamer. Rond 18.15 hoorde ik opeens een heel hard geluid. Ik schrok me dood! Toen ik uit mijn kamerraam keek stond er een gigantische kudde met olifanten! Het was zo fantastisch!! Ik ben toen heel snel naar beneden gerend terwijl het onder tussen goot van de regen. Een tijdje heb ik buiten gestaan om van het uitzicht te genieten. Er waren een hoop baby olifantjes! Het was echt geweldig!!! Evenlater kwam er een vrouwtje wat hier werkt aangelopen met een paraplu en hield deze boven mijn hoofd. Zo ontzettend lief!! Volgens mij begreep ze niet helemaal waarom ik buiten stond in de gietende regen hahaha!! Ze vertelde me dat er 5 minuten geleden een luipaard gelegen had. Ik baalde dat ik die net gemist had. Morgen ben ik de hele dag op safari. Ik ben alleen met de gids op pad want er zijn heel weinig mensen hier nu op het moment vanwege de zomervakantie hier. Helaas wist ik niet dat je eigenlijk vanaf minimaal twee personen een safari kon boeken. Hierdoor moet ik helaas meer betalen dan anders. Maar dankzij mijn lieve ouders kan ik deze safari ook meemaken. Thanks mam & pap!!!

Vanmorgen om 06.00 begon mijn safari. Het was koud dus ik zat lekker ingepakt onder de dekens. Hwange national park is 14000km groot! Vanmorgen de giraffe gezien. Nu alleen nog de leeuw. Helaas in de middag ook geen leeuw gezien. Maar wie weeet volgende keer tijdens mijn andere trips. De gids vertelde mij dat het erg koud is voor de tijd van het jaar en hierdoor de dieren zich verstoppen. Helaas voor mij. Hij had snacks meegenomen en die hebben we samen opgegeten op een uitkijktoren. Leuk uitzicht met allemaal krokodillen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active