ninette.reismee.nl

The Falls

Vanmorgen spullen ingepakt voor de reis richting de Falls. Vanmiddag zullen we vertrekken met de bus. Nou het waren 7 lange uren. De bus ging keihard en omdat de wegen hier niet bepaald goed zijn werden we alle kanten opgeschud. We zijn ook langs Hwange gereden. Dit is een natuur reservaat waar ik ook nog heen zal gaan. Het zag er heel mooi uit dus dat beloofd wat :)! Heb onderweg zebra's en bavianen gezien. Uiteindelijk aangekomen bij onze backpackers lodge. Super gaaf hier. Leuk zwembadje en onbeperkt wifi voor een paar dollar per dag. We zitten nu in een malaria gebied maar heb van mijn kamer genoot op Chipangali heb ik heel goed spul gehad tegen muggen en heb de eerste nacht overleefd zonder een muggen beet te hebben opgelopen. Vandaag donderdag 17 maart ga ik een helikopter vlucht doen. Ben erg benieuwd.

De helikopter vlucht was super mooi en het uitzicht over de Falls fantastisch. Alles werd opgenomen om daarna aan ons verkocht te worden. Alleen toen wij klaar zaten om onze film te zien bleek er iets mis te zijn gegaan. We hebben toen 2 bandjes van andere gekeken tot ze op een gegeven moment realiseerde dat wij dat niet waren. De mannen schoten in de lach en vroegen waarom we het niet eerder hadden gezegd. Hierop reageerde ik dat er misschien meerdere mensen op een bandje stonden en we daarom aan het wachten waren. Uiteindelijk bleek er iets mis te zijn gegaan met onze film. Pech voor ons maar we waren toch niet van plan het te kopen. Hierna werden we gebracht bij het bungeejumpen. Twee meiden waarmee ik hier ben zijn gesprongen. Wauw!! Ik was nerveus voor hun haha.

Hierna heb ik lekker gerelaxt bij het zwembad. In de avond hebben we wat eten gekocht bij de supermarkt en het in de gezamenlijke keuken gemaakt samen met andere backpackers. Zo leuk om zoveel verschillende mensen te ontmoeten met zoveel verhalen.

Vrijdag 17 maart begon met lekker relaxen bij het zwembad. We hebben een nightdrive safari geboekt en worden om 15.30uur opgehaald. In eerste instantie dacht ik bij mijzelf dat het dan niet echt een nacht safari zou zijn. Maar ik had dit noooooit verwacht!!!! Wat een FANTASTISCHE ervaring. We begonnen onze tocht met een olifant die op ons afkwam en toen konden we meteen in ons achteruit haha. Hierna nog meer olifanten gezien en zebra's. Ik had verwacht dat we met een uur of 2 weer terug zouden gaan. Toen opeens kwam er een neushoorn ons tegemoet lopen. We reden een stukje in het achteruit met hem mee en toen nam hij een bad. De gids had dit ook nog nooit meegemaakt. Met zonsondergang zijn we naar een meer gereden waarbij de nijlpaarden net uit het water kwamen. De buffels stonden er ook naast. Volgens de gids zie je deze combinatie eigenlijk nooit. We mochten bij dit meer de jeep uit en de gids had drinken meegenomen. Hier heb ik een Zambezi's biertje op. Uiteindelijk moesten we heel snel weer de jeep in want de buffels en de nijlpaarden werden te nieuwsgierig en kwamen te dichtbij. Uiteindelijk was het tegen 18.30 en zei de gids dat we naar het bush restaurant zouden gaan. Restaurant? Huh? Hier wisten we niks van af. Ze hadden een kampvuur aangestoken en heerlijke eten voorbereid. Zit je dan midden in de wildernis een diner te eten. Super gaaf :)!! We waren voor het eten een vers spoor van leeuwen tegengekomen. We zijn dat spoor gevolgd alleen waren ze er niet meer. Na het eten hebben we het nogmaals geprobeerd maar toen helaas ook niet gezien. 3 dieren van de big 5 gezien :)! Nu nog de leeuw en de giraffe te gaan. Het was echt een geweldige ervaring. Hierna zijn we weer terug gebracht naar de lodge. De gids heeft mij zijn kaart gegeven om het filpmje van de neushoorn te sturen. Hij wilde dit namelijk ook graag hebben. Neeeeee hij heeft me niet versierd als jullie dit meteen denken hahaha!!!

Reacties

Reacties

Carola

Wauw!! wat een coole verhalen! Geniet ervan enjoy! Big kiss

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active