ninette.reismee.nl

Eerste dag Chipangali

Vanmorgen was ik al rond 0600 wakker. Kan ook bijna niet anders omdat we gister om half 9 gingen slapen. Om 7.30 met zijn alle ontbijten. En ik moet zeggen ik heb gister en vandaag echt goed gegeten.

Daarna kregen we van Nikki de rondleiding over Chipangali. Een heleboel informatie wat ik bij lange na niet allemaal kan onthouden. Wel heb ik verschillende dieren geaaid en ook een leeuw! Om kwart voor 10 konden we koffie en thee drinken en hierna weer verder met de rondleiding.

Rond 12uur iedereen weer naar de gezamenlijke ruimte voor de lunch. Het begon toen keihard te regenen! Blij met m'n regenjas haha.

Na de lunch en de ergste regen gingen we naar de keuken om het eten klaar te maken voor de baby dieren. Ik ben vooral meegelopen en heb gekeken hoe andere dit deden. Daarna heb ik enkele hokken waar geen dieren in zitten schoongemaakt zodat deze weer gebruikt kunnen worden voor andere dieren. Ohja hier lag ook een dode hele grote muis te rotten die blauw was en onder de maden zat, how lovely! Die mochten we brengen waar alle dode dieren gedumpt worden. Ik kwam toe langs de slacht waar ze bezig waren een paard in stukken te snijden... De leeuwen konden hierop neerkijken en liepen heen en weer langs het hek wachtend op een heerlijk stukje vlees. Je kan je bedenken dat ik wat minder enthousiast keek haha! En die stank!! Niet te harden!!!!

Hierna kwam er een grote auto vol met groenten en fruit. Dit allemaal hebben mensen weggegooid en word door ons nagekeken en als het bruikbaar is gewassen en aan de dieren gevoerd. Ik hielp mee en het rook afschuwelijk. En je vingers verdwijnen in het meeste fruit omdat er heel veel verrot was. De geur kwam niet alleen van dat fruit en groenten want eronder lag ook een dode baviaan. Dode dieren worden opgehaald door Zimbabwe zodat deze gevoerd kunnen worden aan de leeuwen.

Heb vandaag ook met hele leuke night monkeys gespeeld en gevoerd. Deze zijn zo klein en super lief. Alleen vond een het er nodig om op mijn schouder te plassen.

Vanavond slaapt er een baby monkey bij een van de vrijwilligers. Deze is te jong om bij de andere te mogen en moet nog meerdere malen 's nachts gevoerd worden met de fles.

Na het eten vanavond nogmaals een ronde om wat dieren te voeren en alles af te sluiten. Daarna wat met zijn alle gedronken en ben weer op tijd naar bed gegaan. Moe!!! Zal vast van alle indrukken etc zijn.

Reacties

Reacties

Ineke

hallo liefie, die aap plaste vast over je heen om zijn/haar terratorium af te bakenen. Ha-ha, nu heb je een vriend voor je leven!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active